عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران گفت: نتایج نظر سنجی از فعالان اقتصادی درباره فضای کسب و کار نشان می دهد که عدم پیش‌بینی پذیری اقتصاد، تغییر مداوم قوانین و نیز تغییر قیمت‌ها اصلی ترین موانع اقتصاد ایران هستند.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران: اقتصاد کشور نیازمند پیش‌بینی‌ پذیری است

به گزارش قدس آنلاین، «کیوان کاشفی» در همایش علمی الزامات تولید و تجارت در سال ۱۴۰۲ با رویکرد تبیین فضای اقتصادی سال ۱۴۰۲ و لحاظ نمودن تحریم ها و برجام در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی کرمانشاه بیان داشت: بی ثباتی در اقتصاد مهمترین سد پیش روی فضای کسب و کار کشور است و عدم پیش بینی پذیری اقتصاد در کشور امکان هرگونه برنامه ریزی را از فعالان اقتصادی سلب کرده است.

وی افزود: یک فعال اقتصادی نمی داند که هر سال در حوزه تامین نقدینگی، قوانین تجارت خارجی و غیره چه شرایطی را تجربه خواهد کرد.

این کارشناس اقتصادی در خصوص دیگر عوامل عدم پیش بینی پذیری اقتصاد از سایه انداختن سیاست بر اقتصاد نام برد و گفت: برخی مقاطع اقتصاد و سیاست با هم عجین شده و قابل تفکیک نیستند.

رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه با اشاره به سفر رییس جمهور به استان بیان داشت: در آن زمان نیز نظر سنجی از فعالان اقتصادی استان نشان داد که خواسته اکثر آنها موضوع پیش بینی پذیری اقتصاد بوده است و این مطلب نیز به رییس جمهور منعکس شد.

کاشفی در توضیح پیش بینی پذیری اقتصاد تاکید کرد: مقصود ما تک رقمی شدن تورم و غیره نیست زیرا می دانیم تا سالهای آینده این موضوع اتقاق نمی افتد.

او افزود: خواسته ما این است که حداقل برای مدت یک سال شاخصه های اقتصادی با رواداری مشخصی قابل پیش بینی باشد همانگونه که مشابه این تجربه را در سالهای گذشته داشته ایم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.